ျမန္မာႏိုင္ငံ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ တရုတ္ယူနန္ျပည္နယ္ ကူမင္းၿမိဳ႕တို႔ကို သြယ္တန္းေဖါက္လုပ္မည့္ ကီလိုမီတာ ၁၉၂၀ အရွည္ရိွ အျမန္မီးရထားလမ္း စီမံကိန္းကို လာမည့္ ၂၀၂၀ ခုႏွစ္မတိုင္မ
ီ အၿပီးတည္ေဆာက္ဖြယ္ ရိွေၾကာင္း ယူနန္ျပည္နယ္သတင္းဌာန၏ယမန္ေန႔က တရုတ္ဘာသာ ျဖင့္ေဖၚျပေသာ သတင္းေဆာင္းပါးအရ သိရသည္။
ႏိုဝင္ဘာလလယ္ပိုင္းက တရုတ္မီးရထားဌာန ပညာရွင္မ်ားပါဝင္သည့္ အဖြဲ႔တစ္ဖြဲ႔က အျမန္ရထား လမ္းေဖါက္ လုပ္ေရးစီမံကိန္းအတြက္ ျမန္မာႏွင့္လာအိုႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ကြင္းဆင္းေလ့လာခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။အလားတူ ႏို၀င္ဘာလ ၂၀ ရက္ေန႔ကလည္း ယူနန္ျပည္နယ္ အေထြေထြအတြင္းေရးမႉး ပိုင္အန္းေဖ ျမန္မာႏိုင္ငံ သို႔ အလည္အပတ္ေရာက္ရိွခဲ့ရာ ျမန္မာစစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ အျမန္ရထားလမ္းစီမံကိန္းကိစၥ ေဆြးေႏြးေၾကာင္း သိရသည္။သို႔ေသာ္ စီမံကိန္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အေသးစိတ္အခ်က္အလက္မ်ားကို ေရးဆြဲေနဆဲျဖစ္ၿပီး မၾကာမီ အမ်ားျပည္သူ သိရိွေစရန္တရား၀င္ ထုတ္ျပန္မည္ဟု သိရသည္။


တရုတ္ - ျမန္မာအေရး ေလ့လာသူ တစ္ဦးက “ တစ္နာရီကို ကီလိုမီတာ ၂၀၀ ႏႈန္းနဲ႔ေမာင္းမဲ့ အျမန္ရထားလမ္း ေတြ ျဖစ္ တယ္ ေလာေလာဆယ္ ဒီကိစၥအေကာင္အထည္ေဖၚဖို႔ တရုတ္နဲ႔ျမန္မာအေသးစိတ္ညိွႏိႈင္း ရအံုးမယ္ ထင္တယ္ ေငြေၾကးကိစၥ ေတြ အလုပ္သမားကိစၥေတြ လမ္း အူေၾကာင္းကိစၥဘယ္လိုလုပ္မယ္ ဆိုတာေတြ ညိွႏိူင္းဖို႔လိုအံုးမယ္” ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳ ေျပာၾကားသည္။တရုတ္ႏွင့္ အာစီယံႏိုင္ငံမ်ားက တရုတ္ - အာစီယံ အျမန္ရထားပတ္လမ္း ျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မတီကို ဖြဲ႔စည္း ထားရာ တရုတ္အေနျဖင့္ အာစီယံ အျမန္ရထားလမ္းႏွင့္ ရန္ကုန္ - ကူမင္း အျမန္ရထားလမ္းကို အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုသဖြယ္ ခ်ိတ္ဆက္ထားလိုသည့္ ဆႏၵရိွသည္ဟု ဆိုသည္။ထို႔အျပင္ ျမန္မာႏွင့္တရုတ္ ဆက္သြယ္မည့္ ရိုးရိုးရထားလမ္းစီမံကိန္း ႏွစ္ခုရိွေသးရာ အဆိုပါ ရထားလမ္းမ်ားသည္ ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ရာတြင္ အထူးအေရးပါမည္ဟု ေဖၚျပထားသည္။ယူနန္ျပည္နယ္ အစိုးရ ဒုဥကၠ႒က “တရုတ္နဲ႔ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္မႈပိုမိုနက္ရိႈင္းလာေစၿပီးမွ အိႏိၵယသမုဒၵရာအထိ ေပါက္မဲ့ ေသနဂၤ ဗ်ဴဟာေဆာင္တဲ့ လကၡဏာျဖစ္တယ္” ဟု ေျပာၾကားထားသည္။အဆိုပါ ရိုးရိုးရထားလမ္းႏွစ္သြယ္မွာ ကူမင္း - ခ်ဴရံူ - တလီ - ေပါင္းစန္း - ေရႊလီ ႏွင့္ ကူမင္း - ေပါင္းစန္း - မန္စီ - ထိန္ခ်ံဳး - ဟိုေခ်ာင္ (ကန္ပိုက္တီ) လမ္းမ်ား ျဖစ္သည္။ယူနန္ျပည္နယ္၏ ျမန္မာျပည္၌ ရင္းႏွီးျမဳတ္ႏွံမႈမ်ားတြင္ ေရနံႏွင့္သဘာ၀
ဓါတ္ေငြပိုက္လိႈင္းမ်ား ၿပီးလွ်င္ ယခု အျမန္ရထား လမ္းစီမံကိန္းသည္ ရင္းႏွီးမႈပမာဏ အႀကီးမားဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ျမန္မာျပည္တြင္းေဖါက္လုပ္မည့္ အျမန္ရထားလမ္းစီမံကိန္းတြင္ ဂ်ာမဏီႏွင့္ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမ်ားကလည္း ၀င္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
ႏိုဝင္ဘာလလယ္ပိုင္းက တရုတ္မီးရထားဌာန ပညာရွင္မ်ားပါဝင္သည့္ အဖြဲ႔တစ္ဖြဲ႔က အျမန္ရထား လမ္းေဖါက္ လုပ္ေရးစီမံကိန္းအတြက္ ျမန္မာႏွင့္လာအိုႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ကြင္းဆင္းေလ့လာခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။အလားတူ ႏို၀င္ဘာလ ၂၀ ရက္ေန႔ကလည္း ယူနန္ျပည္နယ္ အေထြေထြအတြင္းေရးမႉး ပိုင္အန္းေဖ ျမန္မာႏိုင္ငံ သို႔ အလည္အပတ္ေရာက္ရိွခဲ့ရာ ျမန္မာစစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ အျမန္ရထားလမ္းစီမံကိန္းကိစၥ ေဆြးေႏြးေၾကာင္း သိရသည္။သို႔ေသာ္ စီမံကိန္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အေသးစိတ္အခ်က္အလက္မ်ားကို ေရးဆြဲေနဆဲျဖစ္ၿပီး မၾကာမီ အမ်ားျပည္သူ သိရိွေစရန္တရား၀င္ ထုတ္ျပန္မည္ဟု သိရသည္။


တရုတ္ျပည္ အျမန္ရထား
တရုတ္ - ျမန္မာအေရး ေလ့လာသူ တစ္ဦးက “ တစ္နာရီကို ကီလိုမီတာ ၂၀၀ ႏႈန္းနဲ႔ေမာင္းမဲ့ အျမန္ရထားလမ္း ေတြ ျဖစ္ တယ္ ေလာေလာဆယ္ ဒီကိစၥအေကာင္အထည္ေဖၚဖို႔ တရုတ္နဲ႔ျမန္မာအေသးစိတ္ညိွႏိႈင္း ရအံုးမယ္ ထင္တယ္ ေငြေၾကးကိစၥ ေတြ အလုပ္သမားကိစၥေတြ လမ္း အူေၾကာင္းကိစၥဘယ္လိုလုပ္မယ္ ဆိုတာေတြ ညိွႏိူင္းဖို႔လိုအံုးမယ္” ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳ ေျပာၾကားသည္။တရုတ္ႏွင့္ အာစီယံႏိုင္ငံမ်ားက တရုတ္ - အာစီယံ အျမန္ရထားပတ္လမ္း ျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မတီကို ဖြဲ႔စည္း ထားရာ တရုတ္အေနျဖင့္ အာစီယံ အျမန္ရထားလမ္းႏွင့္ ရန္ကုန္ - ကူမင္း အျမန္ရထားလမ္းကို အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုသဖြယ္ ခ်ိတ္ဆက္ထားလိုသည့္ ဆႏၵရိွသည္ဟု ဆိုသည္။ထို႔အျပင္ ျမန္မာႏွင့္တရုတ္ ဆက္သြယ္မည့္ ရိုးရိုးရထားလမ္းစီမံကိန္း ႏွစ္ခုရိွေသးရာ အဆိုပါ ရထားလမ္းမ်ားသည္ ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ရာတြင္ အထူးအေရးပါမည္ဟု ေဖၚျပထားသည္။ယူနန္ျပည္နယ္ အစိုးရ ဒုဥကၠ႒က “တရုတ္နဲ႔ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္မႈပိုမိုနက္ရိႈင္းလာေစၿပီးမွ အိႏိၵယသမုဒၵရာအထိ ေပါက္မဲ့ ေသနဂၤ ဗ်ဴဟာေဆာင္တဲ့ လကၡဏာျဖစ္တယ္” ဟု ေျပာၾကားထားသည္။အဆိုပါ ရိုးရိုးရထားလမ္းႏွစ္သြယ္မွာ ကူမင္း - ခ်ဴရံူ - တလီ - ေပါင္းစန္း - ေရႊလီ ႏွင့္ ကူမင္း - ေပါင္းစန္း - မန္စီ - ထိန္ခ်ံဳး - ဟိုေခ်ာင္ (ကန္ပိုက္တီ) လမ္းမ်ား ျဖစ္သည္။ယူနန္ျပည္နယ္၏ ျမန္မာျပည္၌ ရင္းႏွီးျမဳတ္ႏွံမႈမ်ားတြင္ ေရနံႏွင့္သဘာ၀

No comments:
Post a Comment