သမိုင္း သုေတသီ ရမၼာ၀တီ အရွင္ပညာစာရကိစၥက မၿပီးျပတ္ေသး။ ျပည္တြင္း ျပည္ပ ရခိုင္ေတြကေတာ့ အင္အားေတြစုၿပီး တြန္းလွန္ ေနၾကဆဲျဖစ္တယ္။ တနည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္ ခုခံ ကာကြယ္ေနၾကဆဲ ျဖစ္တယ္။ ႏုိင္ငံေရးပါတီ အဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ လူမႈေရး အဖြဲ႔အစည္းေတြ စသည္ျဖင့္၊ တဖက္ကလည္း လက္မွတ္ထိုး ေတာင္းဆိုတဲ့အလုပ္ကို လုပ္ေနၾကဆဲ။ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ပံုစံမ်ဳိးစံု အသြင္မ်ဳိးစံုနဲ႔ အလႊာေပါင္းစံုက ရခိုင္ေတြအေနနဲ႔ ခုခံကာကြယ္ေရး အလုပ္ေတြကို သမိုင္း တာ၀န္တရပ္အေနနဲ႔ လုပ္ၾကလိမ့္မယ္ ယံုၾကည္ပါတယ္။ အမ်ဳိးထိရင္ မခ်ိေအာင္ နာတတ္တဲ့ ရခိုင္ေတြအတြက္ စိန္ေခၚမႈ တရပ္လည္း ျဖစ္ေနျပန္တယ္။
အခ်ဳိ႕ကလည္း မတရားတဲ့ အမိန္႔အာဏာ ေအာက္က မတရားဖမ္း အမႈစီရင္ျခင္းဟာ မမွန္မကန္တဲ့ အေျဖ (မတရားတဲ့ ဆံုးျဖတ္)ခ်က္ေတြဘဲ ထြက္လာလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾက၊ စိုးရိမ္ေနၾကတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဆရာေတာ္ကို ေထာင္ထဲမွာ ရခိုင္သမိုင္းပညာရွင္ ပ႑ိတ္ဦးဦးသာထြန္းလို သတ္ပစ္ၾကမွာကို အရမ္းစိုးရိမ္ၾကတယ္။ တဖက္မွာလည္း အနာဂတ္ ၾကယ္ပြင့္ေလးေတြရဲ႕ အနာဂတ္၊ ၿပီးေတာ့ ရခိုင့္ယဥ္ေက်းမႈ သမိုင္းအေမြအႏွစ္ေတြ ။ က်ေနာ္တဦးတေယာက္ထဲ အထင္ေျပာရရင္ နအဖ စစ္အုပ္စုအေနနဲ႔ အရမ္းလြယ္လြယ္ကူကူ ကိုင္တြယ္လို႔ရမယ့္ကိစၥလို႔ ျမင္ပံုရပါတယ္။ တကယ့္တကယ္ လက္ေတြ႔မွာေတာ့ နအဖထင္သလို လြယ္လြယ္ကူကူ ကိုင္တြယ္လို႔ရမွာမဟုတ္ဘူး။ ယမ္းပံု မီးက်မယ့္ကိန္း ျဖစ္ေနတယ္။ ထိရဲ ထိၾကည့္ပါလို႔ နအဖကို ျပန္လည္ စိန္ေခၚရမွာျဖစ္တယ္။ အမွန္ကေတာ့ အရမ္းထိလြယ္ ရွလြယ္တဲ့ကိစၥဆိုတာကို ဒီအခ်ိန္မွာ နအဖလည္း နားလည္ သေဘာက္ေပါက္ေလာက္ၿပီ ထင္ပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာ ေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ ရခိုင္ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြဟာ ရခိုင္ျပည္ရွိ ေက်ာင္းေတြထိ ကူးစက္လာနိုင္ပါတယ္။ ရခိုင္ျပည္က ေက်ာင္းထိုင္ ဆရာေတာ္ (၁၅) ပါးရဲ့ ေမတၱာရပ္ခံခ်က္ကို ဥေပကၡာျပဳၿပီး ဆရာေတာ္ဦးပညာစာရကို ေထာင္ခ်ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ရခိုင္တျပည္လံုးရွိ ရဟန္း သံဃာေတာ္ေတြအထိ ကူးစက္သြာႏိုင္ပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ဖို႔ ျပင္ဆင္ထားတဲ့ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ား တိုးတက္ေရးပါတီဟာလည္း ရခိုင္လူထုကို လႈပ္ခါႏုိင္ပါတယ္။ ဒီအဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ ႏုိးၾကား ထၾကြမႈဟာ ရခိုင္တျပည္လံုးကို ဦးေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။ လူမ်ိုးေရးကို ႏြယ္လာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဗမာ့စစ္တပ္ထဲက ရခိုင္ေတြ အရွင္နာဂိဓေမာ္ကြန္းကိုေတာ့ မေမ့ေလာက္ေသးပါဘူး ။
လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ေနာက္ပိုင္း ရခိုင္ပညာရွင္ေတြ တနည္းနည္းနဲ႔ သတ္ပစ္ခံခဲ့ရဖူးတဲ့ သမိုင္းအေတြ႔ အႀကံဳေတြ ရွိေနၿပီးသားပါ ။ အထူးသျဖင့္ ရခိုင့္သမိုင္းေတြကို ရခိုင္လူထုသိေအာင္ ကမၻာကသိေအာင္ ေဖာ္ထုတ္တဲ့ ရခိုင္ပညာရွင္ေတြ သုေတသီေတြ သတ္ပစ္ခံခဲ့ရတဲ့ သမိုင္းအေတြ႔အႀကံဳက ရွိၿပီးသားပါ။ ဒီတခါထိရင္ ရခိုင္ေတြ ဘာလုပ္မလဲ။ ရခိုင္သမိုင္းေတြကို ရခိုင္ေတြျပန္လည္ သိရွိလာေအာင္ ႀကိဳးပမ္းမႈေတြအားလံုးဟာ မဟာလူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒဘက္က ရပ္သူေတြအတြက္ကေတာ့ မဟာရန္သူျဖစ္မွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒီဆရာေတာ္ကေတာ့ ပိုမိုထူးျခားတယ္။ ေလလြင့္သြားမယ့္ မိဘမဲ့ကေလးငယ္ေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားနိုင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ အနာဂတ္ ေပ်ာက္မသြားေအာင္ အနာဂတ္ကို လမ္းညြန္ ေပးႏုိင္သူျဖစ္တယ္။ လူငယ္ေတြရဲ႕သဘာ၀က အနာဂတ္ရဲ႕ ၾကယ္ပြင့္ေတြျဖစ္တယ္။ သိပၸံေမာင္၀စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ အနာဂတ္မွာ သမၼတေလာင္း၊ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေလာင္း၊ ပညာရွင္ေလာင္းေတြ မပါဘူးလို႔ ဘယ္သူတတ္အပ္ေျပာႏုိင္မွာလဲ။ ထို႔အတူ ရခုိင္စာေပဆန္းသစ္ေရးကို ကိုယ္တိုင္ ႀကိဳးပမ္းေနၿပီး ကစဥ့္ကလ်ားျဖစ္ေနတဲ့ ရခိုင္ယဥ္ေက်းမႈ သမိုင္းအေမြအႏွစ္ေတြကို စုစည္းထိမ္းသိမ္းေနတာ ျဖစ္တယ္ ။ ဒီလို ထူးျခားခ်က္ေတြက လည္ေခ်ာင္းထဲက ဆူးတေခ်ာင္းလိုျဖစ္ေနမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ရခိုင္ေတြအတြက္ေတာ့ “ဆူး” တေခ်ာင္း မဟုတ္ပါဘူး ။ “ေဆာက္” တေခ်ာင္းသာျဖစ္တယ္။ အနာဂတ္ကို ထုဆစ္ေနတဲ့ ေဆာက္တေခ်ာင္း ။
အနာတ္ၾကယ္ပြင့္ေတြျဖစ္တဲ့ ဒီကေလးငယ္ေတြက နင္းေခ်ပစ္ဖို႔ ရခိုင္ျပည္နဲ႔အေ၀းဆံုးကို ဆြဲထုတ္သြားၿပီ ။
ေဒသခံလူထုက ဒီကေလးငယ္ေတြကို တာ၀န္ယူဖို႔ ေျပာေနတဲ့ၾကားက ဗမာျပည္ကို အဓမၼ ပို႔ပစ္ လိုက္ျခင္းဟာ ရခိုင္ေတြ လက္ပိုက္ ၾကည့္ေနလို႔ မရဘူးဆိုတာကို ျပသ လိုက္တာျဖစ္တယ္ ။
ရခိုင္ယဥ္ေက်းမႈ သမိုင္းအေမြအႏွစ္ေတြေကာ ဘယ္မွာလဲ။ ဆရာေတာ္ကိုလည္း လုပ္ႀကံဖန္တီးျပီး ဖမ္းထားတယ္ဆိုတာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ရုပ္လံုးေပၚလာပါတယ္ ။ ျပန္မလြတ္ဘဲ အဓမၼေထာင္ခ်ပစ္ရင္ ဘာလုပ္မလဲ ။ ဒါေတြကေတာ့ ရခိုင္ျပည္သူ ျပည္သားအတြက္ တကယ့္စိန္ေခၚမႈတရပ္ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒီေနရာမွာေတာ့ ဆရာေတာ္လြတ္ေျမာက္ေရး ၊ ဗမာျပည္ကို အဓမၼေခၚယူသြားတဲ့ ကေလးငယ္ေတြ မူလေနရာကို ျပန္လည္ေရာက္ရွိေရး ၊ အဓမၼသိမ္းယူထားတဲ့ ရခိုင့္သမိုင္းအေမြအႏွစ္ေတြ မူလေနရာကို မေပ်ာက္မရွိ ျပန္လည္ေရာက္ရွိေရးနဲ႔ မဟာမုနိဗုဒၶ၀ိဟာရေက်ာင္း ျပန္လည္ရွင္သန္လႈပ္ရွားေရးအတြက္ ခုခံကာကြယ္ေရးကို အရွိန္ျမွင့္လုပ္ေဆာင္ဖို႔လိုအပ္တယ္ ။ ဒါေတြဟာ ရခိုင္လူထုအတြက္ သမိုင္းကတင္ေပးလိုက္တဲ့ သမိုင္းေပးတာ၀န္တခုျဖစ္တယ္ ။ ။
စာၾကြင္း ။ ။ အရွင္နာဂိဓေမာ္ကြန္းကို စိန္ေခၚလိုက္တာျဖစ္တယ္ ေဆာင္းပါး Arakan Review မွာ ေရးၿပီး ေနာက္ပိုင္း ျပည္တြင္းနဲ႔ေရာ ျပည္တြင္းနဲ႔ဆက္စပ္ေနသူေတြေရာ တပ္ထဲက ရခိုင္အခ်ဳိ႔နဲ႔ေရာ စကားေတြေျပာျဖစ္ပါတယ္။ တပ္ထဲက ရခိုင္ေတြ လက္ပိုက္ၾကည့္မေနဖို႔ က်ေနာ္ေရးေတာ့ ျပည္ပက လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔စည္းတခ်ဳိ႕ ထုတ္ျပန္ ေၾကျငာခ်က္ေလး တေစာင္ေတာင္မထုတ္ျပန္တာကို ေထာက္ျပၾကတယ္။ တဖက္ကလည္း ျပည္တြင္းထဲက ရခိုင္ တိုင္းရင္းသားမ်ား တိုးတက္ေရးပါတီ၊ ၀ိဇၨာပညာရပ္မ်ား အထူးျပဳ ရခိုင္ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား (တကၠသိုလ္မ်ား – ရန္ကုန္) နဲ႔ ရခိုင္ျပည္ အမ်ဳိး သား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၊ ရခိုင္ျပည္က ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ႀကီး (၁၅) ပါး လက္မွတ္ထိုး ေတာင္းဆိုျခင္း ေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ျပၾကတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ က်ေနာ့္ ဗီဇအတိုင္း နားဘဲေထာင္ေနခဲ့ပါတယ္။ ဆိုေတာ့ ျပည္ပ မွာရွိတဲ့ ရခိုင္ အသိုင္းအ၀ိုင္း (နယ္သာလန္) ရခိုင္ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (ျပည္ပ) ဗဟိုနဲ႔ ဂ်ပန္ဌာနခြဲ၊ ရခိုင္ အမ်ဳိးသမီးမ်ား အစည္းအရံုး၊ ရခိုင္ျပည္ အမ်ဳိးသား ညီညႊတ္ေရး ပါတီတို႔ကို က်ေနာ့္ ေဆာင္းပါးမွာ တခုတ္တရ မွတ္တမ္းတင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔အတူ အနာဂတ္ ရခိုင္သမိုင္းမွာလည္း သမိုင္းအျဖစ္က်န္ခဲ့မွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဆရာေတာ္ လြတ္ေျမာက္ေရး လက္မွတ္ထိုး ေတာင္းဆိုခ်က္ကိုလည္း က်ေနာ္ လွမ္းၾကည့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူေတြ ထိုးထားသလဲေပါ့၊ ေဒါက္တာေအးေက်ာ္၊ ေဒါက္တာေအးခ်မ္းစတဲ့ က်ေနာ္သိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြပါသလို က်ေနာ္သိတဲ့ အရမ္းကို မ်ဳိးခ်စ္တယ္ဆိုတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ နာမည္လံုး၀ (လံုး၀) ပါမလာတာေတြကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ နိုင္ငံျခားသားေတြ နာမည္ကိုေတာင္ ေတြ႔ရပါ လ်က္နဲ႔ မ်ဳိးခ်စ္ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြ နာမည္ မေတြ႔ရေတာ့ စိတ္ထဲမွာ ကသိ ကေအာက္ ျဖစ္ေပမယ့္ ဒါဟာ သမိုင္း ဆိုတာကို နားလည္လိုက္တယ္ ။ ။
ခိုင္လင္း (ေမဃ၀တီ)၁၅ ၊ ၉ ၊ ၂၀၁၀ ၁၀း ၁၀
No comments:
Post a Comment