ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း စစ္ေတြ-အမ္း-မင္းဘူး ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ ေရးးစီိမံကိန္းအတြင္း ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕မွ ေရွးေဟာင္း ေစတီ ဘုရားပုထိုးမ်ားစြာ ပ်က္စီးသြားခဲ့ရသည္။
ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္မႈ ကို ႏို၀င္ဘာလ ၇ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ခဲ့သည္။ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္မႈေၾကာင့္ ေရွးေဟာင္းေစတီ၊ ပုထိုး၊ တံတိုင္း၊ ခံတပ္၊ ပိဋကတ္တိုက္၊ က်ဳံး၊ ၿမိဳ႕႐ုိး စသည့္ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား ပ်က္စီးသြားရသည့္ အျပင္ ေဖာက္လုပ္မႈ လုပ္ငန္းခြင္ေၾကာင့္ အနီးပတ္၀န္းက်င္မွ ထိခိုက္ပ်က္စီး သြားရသည့္ ေစတီ ပုထိုးမ်ားကိုလည္း ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ခဲ့့ေသးသည္။
“ဘုရားေတြကို ၿဖိဳဖ်က္ေနတဲ့ ကိစၥေတြကို ရပ္တန္႔ဖို႔ ေတာင္းဆိုေနေပမယ့္ မရပ္ေပးတဲ့အျပင္ ရထားလမ္းေဘးေတြက ထိခိုက္ပ်က္စီးသြားရတဲ့ ဘုရားေတြကို လူျမင္ကြင္းက လုံး၀ေပ်ာက္သြားေအာင္ အေပ်ာက္ေဖ်ာက္ပစ္ေနပါတယ္၊ ဘုရားေစတီ တခ်ဳိ႕ကို ေျမႀကီးေတြနဲ႔ ဖုံးပစ္လိုက္ပါတယ္”ဟု ႏို၀င္ ဘာလ လည္္ပိုင္းတြင္ ေဒသခံမ်ားကေျပာသည္။
(၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ ေမလမွစ၍ ရထားလမ္း စေဖာက္ရာ စစ္ေတြ-ေရခ်မ္းျပင္ လမ္းပုိင္းႏွင့္ ကြမ္းေတာင္-ယုိးတ႐ုတ္လမ္းပုိင္းတုိ႔ ၿပီးစီးခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ေျမသားလမ္းတြင္ ေက်ာက္ေတာ္-ေျမာက္ဦး လမ္းပိုင္းၿပီးစီးမႈ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည္။)
ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ားအား ဖ်က္ဆီး၍ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေနျခင္းကို ရပ္တန္႔ေပးရန္ အတြက္ ေဒသခံ ျပည္ သူ မ်ား၊ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဘမ်ား၊ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားက သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားထံ ေမတၱာရပ္ခံ ေတာင္းဆိုေသာ္လည္း ရပ္တန္႔ေပးရန္ အေၾကာင္းမရွိဟု ေျပာဆိုကာ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕၏ ေရွးေဟာင္း ေစတီပုထိုးမ်ား၊ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား အနက္ အထင္ရွားဆုံး ဘုရားတခုျဖစ္ေသာ ကိုးေသာင္း ဘုရားမွာလည္း မီးရထားလမ္းေၾကာင့္ မုခ်ပ်က္စီးေပ်ာက္ကြယ္မညည့္အေျခအေနေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ားမွာ အထူးစိုးရိမ္္ပူူပန္ခဲ့ၾကရသည္။
ရထားလမ္းအတြက္ ၿဖိဳုဖ်က္ ပ်က္စီးသြားခဲ့သည့္ ေရွးေဟာင္း သဘင္သည္ၿမိဳ႕႐ုိး၊ သဇင္တံ ေတာင္တန္း ေပၚရွိ ေစတီပုထိုးမ်ား၊ ငေက်း အိုင္ က်ဳံး၊ ေျမာက္ဦးေခတ္ အသုံးျပဳခဲ့သည့္ မင္းသမီး ေရတံခါး၊ မဂၤလာ မာန္ေအာင္ တံတိုင္း၊ ေရႊစႀကႍ လမ္းမႀကီး၊ ရဲလွ က်ဴံး၊ ရဲလွ ခံတပ္၊ ရဲလွ တံခါး၊ ရွင္ဂိုက္ တံတိုင္း ေခၚ ေက်ာက္ၿမိဳ႕႐ုိး၊ အျမင့္ေတာင္ ခံတပ္၊ ျပည္စိုးႀကီး ဘုရား စသည္တို႔မွာ တန္ဖိုးမမျဖတ္ႏိုင္ေသာေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္မ်ားးျဖစ္သည္ကို အလြန္မိုက္မဲၿပီး ပညာညဏ္ ကင္းမဲ့သည့္ စစ္ဓါးျပေခါင္းေဆာင္ ႏိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲထံသို႕၄င္း ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီးထံသို႕၄င္း မေလ်ာ့ေသာလံု႕လျဖင့္ ေမတၱာရပ္ခံစာမ်ားေပးပို႕ခဲ့ၾကသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃ၀န္ေဆာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကပါ လက္မွတ္ေရးထိုး၍ ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီးထံ ေမတၱာရပ္ခံစာ ေပးပို႔ခဲ့ၿပီး မိတၱဴအား ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး သန္းေရႊ၊ ျပည္နယ္၊ တိုင္းအဆင့္ရွိ အာဏာ ပိုင္ မ်ားထံ ေပးပို႔ခဲ့ေၾကာင္းလည္း ၾကားသိရသည္။
နတ္တုံတံတုိင္း (ေက်ာက္တံတုိင္း) (လမ္းအူေၾကာင္း တြင္ပါဝင္)
ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕၏ ေရွးေဟာင္း ေစတီပုထိုးမ်ား၊ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား အနက္ အထင္ရွားဆုံး ဘုရားတခုျဖစ္ေသာ ကိုးေသာင္း ဘုရားမွာလည္း မီးရထားလမ္းေၾကာင့္ ထိခိုက္ပ်က္စီးမႈ ျဖစ္လာမည္ကို ေဒသခံမ်ားမွာ အထူးစိုးရိမ္ခဲ့ရသည္။
ရြာေဟာင္း ေတာတံတုိင္းႏွစ္ထပ္
(လမ္းအူေၾကာင္းတြင္ပါဝင္)
မင္းတရားျပင္တံတုိင္း(၃) ခု ( လမ္းအူေၾကာင္း တြင္ပါဝင္)
မင္းသမီးေရတံခါး
(လမ္းအူေၾကာင္းတြင္ပါဝင္)
ယခုအခ်ိန္ထိ ဓည၀တီ ျမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္းတြင္ နန္းျမိဳ႕ရိုးမ်ား၊ အုတ္တံတိုင္းမ်ား အထင္အရွား တည္ရွိေနေသာ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမူ အေမြအႏွစ္မ်ား ေျမာက္ဦးရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးတြင္ ၀မ္းနည္းစရာ ပ်က္စီးဆံုးရွံဳး သြားခဲ႕ေလၿပီ။
သဇင္တံ တံတုိင္း(ေျမသား)( ပ်က္စီး)ျခင္ကုိက္တံတုိင္း(ေျမသား)(ပ်က္စီး)
မဂၤလာမာန္ေအာင္တံတုိင္း(ေက်ာက္တံတုိင္း) (ပ်က္စီး)
ကသဲအိုင္က်ဳံး(ပ်က္စီး)
ေရႊဇင္းခင္ လမ္းမၾကီး( ပ်က္စီး)
ပ်က္စီးသြားသည့္ ဘုရားပုထုိးမ်ား
၁ ျပည္စုိးၾကီးဘုရား
၂ သဇင္တံ မွဘုရားႏွစ္ဆူ
အမွန္စင္စစ္မွာ ကုလသမဂၢ ပညာေရး၊ သိပၸံႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈ အဖြဲ႔ (UNESCO) မွခ်မွတ္ထားေသာ ေရွးေဟာင္း သုေတသန အက္ ဥပေဒတြင္ ေရွးေဟာင္း ပစၥည္းမ်ားအား ဖ်က္ဆီးျခင္း၊ ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္း၊ ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ျခင္း မလုပ္ရဟု သတ္မွတ္ထား၍ ျမန္မာစစ္အစိုးရ၏ လုပ္ရပ္သည္ ဥပေဒမဲ့ရာ ေရာက္သည့္အျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း ေရွးေဟာင္း သုေတသန အက္ဥပေဒ သီးသန္႔ျပဌာန္းထားၿပီး ေရွးေဟာင္းႏွင့္ ပတ္သက္ပါက မတူးမဆြရ၊ ေဘးပတ္၀န္းက်င္ေတာင္ မထိခိုက္ရဟု ပါရွိ၍ ႀကီးေလးေသာ ဥပေဒ ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ယခု လုပ္ရပ္သည္ ႀကီးမားေသာဥပေဒ ခ်ဳိးေဖာက္မႈ ျဖစ္သည္။ ၁၉၅ဝ ခုႏွစ္တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္က ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕၌ ေရွးေဟာင္းသုေတသန ဌာနခဲြကို စတင္ထားရွိခဲ့ၿပီး ေအဒီ ၁၇၈၅ ခုႏွစ္တြင္ ရခုိင့္ေနာက္ဆုံးဘုရင္ မဟာသမၼတ မင္းနန္းစုိက္ခဲ့ၿပီး၊ ရခုိင္တုိ႔၏ ေနာက္ဆုံး ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား တည္ရွိရာ ေဒသျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေျမာက္ဦးး ယဥ္ေေက်းမႈ အေမြႏွစ္ေဒသအျဖစ္ တရား၀င္သတ္မွတ္ထားရာ ေဒသ ျဖစ္သည္။
ေရွးေဟာင္းဇုန္တြင္ ေျမၾကီးမ်ား တူးဆြျခင္း၊ ေတာင္ၿဖိဳျခင္း၊ ခံတပ္မ်ား ထိခုိက္ျခင္း မျပဳလုပ္ရန္ႏွင့္ ေရွးေဟာင္းပစၥည္း လက္ဝယ္ေတြ႔ရွိလွ်င္ မည္သူမဆုိ ဥပေဒအရ အေရးယူႏုိင္ေၾကာင္းသတ္မွတ္ခ်က္လည္းရွိသည္။
မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕က ေရွးေဟာင္း သမုိင္း၀င္ ေနရာေတြကုိ ျဖတ္သန္း ေဖာက္လုပ္မယ့္ ရထားလမ္းကုိ ရဟန္းသံဃာေတြ၊ ေဒသခံေတြဘက္က ကန္႔ကြက္မႈေတြ ရွိေနတာေၾကာင့္ အခုဆုိရင္ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းလဲ ေဖာက္လုပ္ဖုိ႔ အာဏာပုိင္ေတြဘက္က သေဘာတူညီမႈ ရရွိခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။
ေတာင္းဆုိ တင္ျပမႈေတြေၾကာင့္ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏုိ၀င္ဘာ ၁၈ ရက္ေန႔က ယာယီရပ္တန္႔ထားတဲ့ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္မႈကုိ ေရွးေဟာင္းသုေတသန ဦးစီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးေက်ာ္ဦးလြင္နဲ႔ အဖြဲ႕ လာေရာက္ ေျဖရွင္းတာေၾကာင့္
ႏုိ၀င္ဘာ ၂၅ ရက္ေန႔က ေျမာက္ဦးကုိ ျဖတ္သန္းမယ့္ မင္းဘူး၊ အမ္း၊ စစ္ေတြ ရထားလမ္းကို နဂုိသတ္မွတ္ထားတဲ့ လမ္းေၾကာင္းက အနည္းငယ္ ေျပာင္းလဲလုိက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
လမ္းေၾကာင္းဟာ ေဒသခံေတြ တင္ျပတဲ့ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ ေတာင္ဘက္နဲ႔ အေနာက္ဘက္ လမ္းေၾကာင္း မဟုတ္ေပမဲ့ အရင္သတ္မွတ္ထားတဲ့ လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ စာရင္ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ ပ်က္စီးမႈ သက္သာမွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
အရင္ လမ္းေၾကာင္းေဟာင္းအတုိင္း ဆုိရင္ မဂၤလာမန္ေအာင္တံတုိင္း၊ နန္း႐ုံတံတုိင္းတုိ႔ကုိ တုိက္႐ုိက္ ျဖတ္သန္းသြားမွာျဖစ္ၿပီး ေျပာင္းလဲလုိက္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းသစ္အရ ျပည္စုိးႀကီး ဘုရားကေန ေျမာက္ဘက္တည့္တည့္ ေဖာက္မွာမုိ႔ အဲဒီတံတုိင္းေတြကုိ ေရွာင္ကြင္းႏုိင္မွာျဖစ္ၿပီး နာမည္ႀကီး ကုိးေသာင္းဘုရားနဲ႔ ေပ ၅၀၀ အကြာက ျဖတ္သန္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ကုိ ေအဒီ ၁၄၃၀ မွာ မင္းေစာမြန္က တည္ေထာင္ခဲ့တာျဖစ္ၿပီး ေအဒီ ၁၇၈၄ မဟာသမၼတ ရာဇာမင္း လက္ထက္မွာ ဘုိးေတာ္ဘုရား သိမ္းယူခဲ့တာေၾကာင့္ ေျမာက္ဦးေခတ္ အဆုံးသတ္ခဲ့ပါတယ္။ဒါဟာလည္း သမိုင္းအေမြအႏွစ္ေေတြနဲ႕အတူ ေဖ်ာက္ဖ်က္လို႕မရတတဲ့့ သမိုင္းျဖစ္ပါတယ္။ အတိတ္ရဲ႕ သမိုင္းဆိုးကို အညိႈးဆက္ျဖစ္ေအာင္္ မိုက္မဲတဲ့ စစ္အာဏာရွင္ အစိုးရကို တိုင္းရင္းသားအားလံုး ကန္႕ကြက္ ဆန္႕က်င္ၾကရပါမယ္။
အတိတ္သမိုင္းကို ဂုဏ္ယူတတ္တာနဲ႕အမွ် သမိုင္းရဲ႕အေမႊအႏွစ္ကို ျမတ္ႏီုးထိမ္းသိမ္းဖို႕လိုသလို သမိုင္းထဲက ျဖစ္ရပ္ဆိုးေတြအေပၚ သင္ခန္းစာယူဖို႕လည္းလိုမယ္လို႕ယူဆပါတယ္။
သမိုင္းမွာ ျဖစ္ေပၚ ေျပာင္းလဲမႈ အဆင့္ဆင့္ရဲ႕ ေခတ္ကာလအေလ်ာက္ အခ်ိန္ကာလတခုတံုးက က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ အမိေျမမွာ ထီးေဆာင္းမင္းအသီးသီးနဲ႕ သူတမင္း ငါတနန္းကာလမွာ လွ်မ္းလွ်မ္းႀၾကြၾကြ မင္းေပါင္းခလို႕ ေရရွင္ ေျမရွင္ မင္းၾတားျဖစ္ျခင္ ၾကတဲ႕ကာလ ။
ဓည၀တီ ဟံသာ၀တီ စစ္ကိုင္း အင္း၀ ပင္းယ ကေမၻာဇတိုင္း သမိုင္းအသီးသီးနဲ႕ တၿငီးၿငီး မာန္ထည္ခဲ့ၾကတဲ့ ကာလတခုု သူတို႕နဲ႕ေခတ္ၿပိဳင္ အခုထိုင္းႏိုင္ငံျဖစ္လာမမဲ့အရပ္မွာလည္း ဆိုင္ယမ္း ေခတ္အထိ ဇင္းမယ္ ပိစလုပ္ အယုဒၶယ လန္းပမ္း စသည္ျဖင့္ ထီးေဆာင္းမင္း အသီးသီးရွိခဲ့ၾကေလသည္။
ထိုကာလတခုက ဗညားဦး ၁၃၅၄ မွ ၁၃၈၅ ထိ ဟံသာ ၀တီ ကို အ ခ်က္အၿခာၿပဳၿပီး ၿမန္မာႏိုင္ငံ ေတာင္ဘက္ တစ္လႊားရွိ မြန္ေဒသမ်ားကို စတင္ စည္းလံုး သိမ္းသြင္းၿခင္း ၿပဳေသာ အခ်ိန္ႏွင့္ သတိုးမင္းဖ်ား ၁၃၆၅ မွ ၁၃၆၈ ထိ အင္း၀ကို အခ်က္ အၿခာၿပဳၿပီးၿမန္မာႏိုင္ငံ အလယ္ပိုင္း ၿမန္မာ ေဒ သ မ်ားကို စည္းလံုး သိမ္းသြင္းေသာအခ်ိန္မ်ားသည္ တစ္ခ်ိန္တည္း တစ္ေခတ္တည္း ေခတ္ၿပိဳင္ျဖစ္္သည္။
အင္း၀တြင္ သတိုးမင္းဖ်ားမွ အစၿပဳၿပီး မြန္ ရွမ္းမ်ား အပါအ၀င္ နရ ပတိ အထိ မင္း ၁ရ ဆက္သည္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀ နီးပါး ခန္႔မွ် စိုးစံခဲ့ၾက သကဲ့သို႔ ဟံသာ၀တီ တြင္လည္း ဗညားဦးမွ အစၿပဳၿပီး သုရွင္ ဒ ကာ ရြတ္ပိ အထိမင္းဆက္ ၁၁ ဆက္သည္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀ နီးပါးခန္႔မွ် ထီးၿပိဳင္နန္းၿပိဳင္ စိုးစံခဲ့ၾကသည္။
အင္းဝမင္းဆက္ဘုရင္မ်ားသည္အင္အား ၾကီးမားေသာ မင္းမ်ား လက္ထက္တြင္ ေမာရွမ္းမ်ား ႏွင့္ရခိုင္ ကမ္းရိုးတန္း ေဒသမ်ား အေပၚတြင္ ၾသဇာ ေညာင္းဖို႕ ႀကိဳးပမ္းခဲ့သည္။
မြန္္ ဟံသာ၀တီဖက္တြင္လည္း အင္အား ၾကီးမားေသာ ရာဇဓိရာဇ္ လက္ထက္တြင္ ရခိုင္ ကမ္းရိုးတန္း ေဒသအေပၚတြင္ ၾသဇာ ေညာင္း ခဲ့သည္ ကို လည္း ေတြ႔ရသည္ ၁၄ ရာစု ေက်ာ္ခန္႔မွအစၿပဳၿပီး ၁၆ ရာစု ေက်ာ္ ခန္႔ထိ ႏွစ္ေပါင္း၂၀၀ နီးပါးခန္႔မွ် အင္း၀ ႏွင့္ ဟံသာ၀တီမင္း ဆက္ဘုရင္မ်ားသည္ ၿမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ထီးၿပိဳင္ နန္းၿပိဳင္ စုိးစံခဲ့ၾကသည္။မြန္ ရာဇ၀င္ ႏွင္႔ ၿမန္မာရာဇ၀င္ေဟာင္း မ်ားတြင္ အင္း၀ဘုရင္ မင္းၾကီးစြာေစာ္ကဲႏွင့္ မင္းေခါင္ တို႔ သည္ ဟံသာ ၀တီ ရာဇဓိရာဇ္ႏွင့္ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ၾကာမွ် စစ္မက္ တုိက္ခိုက္ ခဲ့ၾကသည္
ထိုၾကား ကာလ အတြင္း မြန္ႏွင့္ ရခိုင္ ၿမန္မာႏွင့္ ရခိုင္ ၿမန္မာႏွင့္ ရွမ္း မြန္ ႏွင့္ ရွမ္းတို႔၏ အၾကားတြင္ ၿဖစ္ပြား ေပၚေပါက္ခဲ့ၾကေသာ ပဋိပကၡ မ်ားသည္ အင္း၀ ႏွင့္ ဟံသာ၀တီ တို႔အ ၾကား တြင္ ၿဖစ္ပြားသည့္ ပဋိပကၡ ၿဖစ္္ေၾကာင္း ကို လည္း ေတြ႔ရွိရ သည္။
သို႕အတြက္ ထိုထိုေသာ သမိုင္းလာျဖစ္ရပ္မ်ားအေပၚ ရႈျမင္ရာတြင္ တေျမတည္းေန တေရတည္းေသာက္ ျပည္ေထာင္စုဖြါး သားျခင္း ညီေနာင္္ ဟူေသာအသိကို လက္္မလြတ္သင့္ပါ။ သို႕မွသာ သမိုင္းလာျဖစ္ရပ္မ်ားအေပၚ နမူနာ ယူၿပီး ျပည္ေထာင္စုဖြါး သားျခင္း ညီေနာင္္တို႕ စီးလံုးျခင္းကင္းခဲ့ရာမွ အမွန္တကယ္ တိုင္းတပါးသား နယ္ခ်ဲ႕ ကိုလိုနီလက္ေအာက္ ကြ်န္ဘ၀ေရာက္ခဲ့တာ သခၤန္းစာ ယူၾကရမွာပါ။
ယခုကိစၥမွာလည္း တရားခံသည္ စစ္အာဏာရွင္ စစ္ဓါးျပမ်ားသာျဖစ္သည္ကို ရွင္းလင္းစြာသိျမင္ၾကဖို႕ လိုပါသည္။
ျပည္ေထာင္စုသား ညီေနာင္ေသြးရင္းတို႕ လက္ျခင္းခ်ိတ္တြဲ မခိုင္ျမဲသမွ် စစ္ဖိနပ္ေအာက္ ျပားျပားေမွာက္ကာ အေစာ္ကားခံေနရဦးမည္ မလြဲပါ။ ယဥ္္ေက်းမႈ အစဥ္အလာ ဓေလ့ထံုးစံ ရိုးရာအေမြအႏွစ္မ်ား ပ်က္သုဥ္း ေပ်ာက္ကြယ္ ရံႈးဆံုးေနဦးမည္မွာမလြဲပါ။
ဟိုတစ ဒီတစ ရခိုင္က ရထားလမ္းသတင္းမ်ား
No comments:
Post a Comment